Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2016

ΖΩΝΤΑΝΟΙ ΑΓΙΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ



ΓΑΜΟΣ – ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ 1. Ἀκύλας καί Πρίσκιλλα, οἱ Ἀπόστολοι (ἑορτάζουν στίς 13 Φεβρουαρίου). Προστατεύουν τήν οἰκογένεια καί τούς σκηνοποιούς.

Ο ΟΣΙΟΜΑΡΤΥΣ ΠΑΦΝΟΥΤΙΟΣ Ο ΑΝΑΧΩΡΗΤΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝ ΑΥΤΩ 546 ΜΑΡΤΥΡΗΣΑΝΤΕΣ.



Ἔζησε στά χρόνια τῶν διωγμῶν κατά τῶν χριστιανῶν ἐπί Διοκλητιανού. Ἦταν ἀσκητής στήν ἔρημό της Αἰγύπτου.

Ο ΟΣΙΟΜΑΡΤΥΣ ΟΝΟΥΦΡΙΟΣ Ὁ (Βούλγαρος)



Ο ΝΕΟΣ ΟΣΙΟΜΑΡΤΥΡΑΣ ΟΝΟΥΦΡΙΟΣ
Γεννήθηκε στὸ χωριὸ Κάμπροβα τοῦ Μεγάλου Τυρνάβου. Ὃ πατέρας τοῦ ὀνομαζόταν Δέτζιο, ἀργότερα ἔγινε μοναχὸς μὲ τὸ ὄνομα Δανιήλ. Ἢ μητέρα τοῦ ὀνομαζόταν "Ἄννα. Τὸ πρῶτο ὄνομα τοῦ νεομάρτυρσ αὔτοϋ ἦταν Ματθαῖος καὶ ὁ'ἰ εὐσεβεῖς καὶ πλούσιοι γονεῖς τοῦ τὸν μεγάλωναν μὲ χριστιανοπρέπεια. 

Ο ΑΓΙΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΟΣ ὁ Θαυματουργός ἐπίσκοπος Τρίκκης



Ὑπάρχει κάποια σύγχυση σχετικά μέ τά βιογραφικά του στοιχεῖα. Τά σχετικά ἐπικρατέστερα εἶναι, ὅτι ἔζησε στά τέλη τοῦ 10ου αἰώνα (995 μ.Χ.). Μελέτησε ὅλους τους Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας καί ἀναδείχτηκε ἄριστος ἑρμηνευτής τῶν ἁγίων Γραφῶν. Συγχρόνως συνέγραψε Ἑρμηνεῖες στίς Πράξεις τῶν Ἀποστόλων, στίς 14 Ἐπιστολές τοῦ Παύλου καί στίς 7 Καθολικές. Ἔτσι ἀφοῦ ἐκτιμήθηκε ἀπό τούς συγχρόνους του γιά τό ἄμεμπτο ἦθος του καί τή μεγάλη ἐξωτερική του μόρφωση προκρίθηκε γιά τόν ἐπισκοπικό θρόνο τῆς Τρίκκης (στή Θεσσαλία), τόν ὅποιο ἐκόσμησε σάν καλός Ποιμένας καί τοῦ 'Ἀρχιποιμένα Χριστοῦ μαθητής, καί ἀπεβίωσε εἰρηνικά.


ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΟΣΙΟΜΑΡΤΥΡΕΣ (Του Αγίου Ορους)



Ἦταν Ἁγιορεῖτες μοναχοί, ἀπό διάφορα κελιά (τῆς σκήτης τῶν Καρυῶν), οἱ ὅποιοι ἀντιστάθηκαν στόν βασιλιά Μιχαήλ καί τόν λατινόφρονα Πατριάρχη Ἰωάννη Βέκκο (1275 -1282) καί ὑπέστησαν μαρτυρικό θάνατο. Ὅ μέν Πρῶτος του Ἁγίου Ὅρους ἀπαγχονίστηκε, οἱ δέ ὑπόλοιποι ἀποκεφαλίστηκαν.


Η ΟΣΙΑ ΞΕΝΗ



Ὀνομαζόταν Εὐσεβία, καταγόταν ἀπὸ τὴ Ρώμη καὶ ἦταν «φεμινίστρια» τῆς ἐποχῆς της. Πίστευε πὼς ἡ γυναῖκα εἶχε δικαίωμα καὶ καθῆκον νὰ μὴ δέχεται σύζυγο ποὺ θὰ τῆς ἦταν καθημερινὸ ἐμπόδιο στὴν κατὰ Χριστὸν ζωή. Οἱ γονεῖς ὅμως τῆς ὁσίας εἶχαν διαφορετικὴ γνώμη καὶ ἤθελαν νὰ τὴν παντρέψουν στανικῶς, μὲ ὅποιον αὐτοὶ ἤθελαν.

Η ΟΣΙΑ ΞΕΝΙΑ Η ΕΝ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΕΙ, Η ΔΙΑ ΧΡΙΣΤΟΝ ΣΑΛΗ.



Αὐτὸν τὸν πρῶτο Μακαρισμὸ τῆς ἐπὶ τοῦ Ὅρους ὁμιλίας τοῦ Κυρίου μας («Μακάριοι οἱ πτωχοὶ τῷ πνεύματι ὅτι αὐτῶν ἐστιν ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν») μποροῦμε νὰ τὸν ἀποδώσουμε πλήρως στὴν εὐλογημένη δούλη τοῦ Θεοῦ Ξένια, τὴν κατὰ Χριστὸν σαλή. 

Ο ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ο ΠΛΑΝΑΣ



Πρότυπο Ἱερέα
Μιλᾶμε πολλές φορές στόν καιρό μας γιά κρίση στούς θεσμούς τῆς κοινωνίας καί ἀνάμεσα σ’ αὐτούς περιλαμβάνουμε καί τήν Ἐκκλησία ὡς διοίκηση. Σίγουρα τό φαινόμενο δέν εἶναι καινούργιο καί σίγουρα δέ σημαίνει ὅτι ἡ Ἐκκλησία δέν διακονεῖ τόν σκοπό τῆς πάνω στή γῆ. Τό παρήγορο καί τό ἐνισχυτικό εἶναι ὅτι ὑπάρχουν ἄνθρωποι, καί στόν καιρό μας, πού κατορθώνουν νά ξεπεράσουν τήν κακομοιριά μας καί νά ποδηγετήσουν μέ τό παράδειγμα τούς τό πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας.

Ο ΟΣΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ο ΚΟΥΡΤΑΛΙΩΤΗΣ, Ο ΕΝ ΚΡΗΤΗ



Ὅσιος, προικισμένος μὲ ἐξαιρετικὸ θαυματουργικὸ χάρισμα, ποὺ ἀσκήτευσε στὴ νότια καὶ κεντρικὴ Κρήτη κατὰ τὰ μέσα ἢ τὸ δεύτερο ἥμισυ τοῦ 17ου αἰῶνα. Ἡ κοίμησή του τοποθετεῖται γύρω στὸ 1670.

Ο ΟΣΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ο ΚΟΥΡΤΑΛΙΩΤΗΣ, Ο ΕΝ ΚΡΗΤΗ.



Ὅσιος, προικισμένος μὲ ἐξαιρετικὸ θαυματουργικὸ χάρισμα, ποὺ ἀσκήτευσε στὴ νότια καὶ κεντρικὴ Κρήτη κατὰ τὰ μέσα ἢ τὸ δεύτερο ἥμισυ τοῦ 17ου αἰῶνα. Ἡ κοίμησή του τοποθετεῖται γύρω στὸ 1670.

Ο ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ Ο ΦΩΚΑΣ.



Εὐσεβής βυζαντινός αὐτοκράτορας, θερμός φίλος τῶν μοναχῶν καί πνευματικός υἱός τῶν Ὁσίων Μιχαήλ τοῦ Μαλεΐνου καί Ἀθανασίου τοῦ Ἀθωνίτη, τοῦ κτίτορα τῆς Μεγίστης Λαύρας, ὅπου σέ αὐτήν ἐπιθυμοῦσε νά τελειώσει τόν βίο του ὡς μοναχός. 

Ο ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΜΥΡΩΝ ΤΗΣ ΛΥΚΙΑΣ.



Γεννήθηκε στά Πάταρα τῆς Λυκίας γύρω στά 250 μ.Χ. ἀπό εὐσεβεῖς καί πλούσιους γονεῖς, οἱ ὁποῖοι τόν ἀνέθρεψαν "ἐν παιδεία καί νουθεσία Κυρίου".

Ο ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ Ο ΒΕΡΟΙΕΥΣ(Βεροίας)



Καταγόταν ἀπό πλούσια καί ἀρχοντική οἰκογένεια τῆς Βέροιας. Ἔζησε κατά τούς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορα Ἀνδρονίκου Β΄ Παλαιολόγου καί ἀσκήτευσε στή μονή Φιλοκάλλους στή Θεσσαλονίκη. 

Ο ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΑΝΩΡ ΤΗΣ ΖΑΒΟΡΔΑΣ (Βέροιας)



Στή Θεσσαλονίκη γεννήθηκε ὁ Ἅγιος Νικάνωρας τό 1491 ἀπό Χριστοῦ, κι εἶχε πλούσιους γονεῖς. Μετά τόν θάνατο τῶν γονιῶν του, ὁ εὐλαβής νέος, μοίρασε τήν περιουσία του στούς φτωχούς κι ἔγινε μοναχός σέ κάποιο ἀπό τά μοναστήρια τῆς πατρίδας του.

Ο ΑΓΙΟΣ ΝΕΟΜΑΡΤΥΣ ΝΙΚΗΤΑΣ Ο ΑΓΙΑΝΝΑΝΙΤΗΣ.



Ἡ ἁγία του Χριστοῦ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία δοξάζεται, χαίρεται καί καυχᾶται ὡς φιλόστοργη μητέρα, ὄχι μόνο μέ τούς παλαιούς μάρτυρες τῆς πίστεως, ἀλλά καί μέ τούς νέους, τούς λεγόμενους Νεομάρτυρες. 

Ο ΑΓΙΟΣ ΝΕΟΦΥΤΟΣ.



Ὁ Ἅγιος Νεόφυτος γεννήθηκε στόν Κάτω Δρῦ (ἤ στά Λεύκαρα σύμφωνα μέ ἄλλη ἐκδοχή) τό 1134. Οἱ γονεῖς του τοῦ ἐνέπνευσαν τήν ἀγάπη πρός τό Χριστό, πτωχοί ὅμως δέν κατάφεραν νά τοῦ δώσουν τή σχολική μόρφωση πού ὁ Νεόφυτος ἐπιζητοῦσε.

Ο ΟΣΙΟΣ ΝΙΚΑΝΩΡ Ο ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΣ.



Ὁ Ὅσιος Νικάνωρ γεννήθηκε τό 1491 στή Θεσσαλονίκη ἀπό πλούσιους γονεῖς, τόν Ἰωάννη καί τή Μαρία, οἱ ὁποῖοι δυσκολεύτηκαν νά ἀποκτήσουν παιδιά. 

Ο ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ο ΚΑΒΑΣΙΛΑΣ.



Γεννήθηκε στή Θεσσαλονίκη τό 1322 καί θεῖος τοῦ ἦταν ὁ Νεῖλος Καβάσιλας, πού ὑπῆρξε Ἀρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης. Τό πατρικό ὄνομα τοῦ Νικολάου ἦταν Χαμαετός, κράτησε ὅμως τό μητρικό του ἐπώνυμο Καβάσιλας προφανῶς λόγω τῆς ἰσχυρῆς παρουσίας τοῦ θείου του.

ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΜΗΤΗΡ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΤΕΚΝΑ (3/1)



Μαρτύρησαν διά πυρός.

Ο ΟΣΙΟΣ ΜΑΡΚΟΣ Ο ΚΩΦΟΣ.


Ἦταν ἀσκητὴς καὶ ἔζησε ζωὴ ὁσία. Ἀπεβίωσε εἰρηνικά.

Ο ΟΣΙΟΣ ΜΑΡΚΙΑΝΟΣ (Ο Πρεσβύτερος).



Πρεσβύτερος καὶ οἰκονόμος τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας Οἱ προγονοὶ του κατάγονταν ἀπὸ τὴ Ρώμη, ἦλθαν ὅμως καὶ ἐγκαταστάθηκαν στὴν Κων/πολη. Ὁ ἴδιος ἔδρασε ἐπὶ αὐτοκρατόρων Μαρκιανοῦ καὶ Πουλχερίας, καὶ ἐπὶ Λέοντος τοῦ Θρακός. 

Ο ΟΣΙΟΣ ΜΑΞΙΜΟΣ Ο ΚΑΥΣΟΚΑΛΥΒΙΤΗΣ (Ἀθωνίτης)



Μοναχογιὸς εὐσεβῶν γονέων ἀπὸ τὴν πόλη Λάμψακο. Ὀνομαζόταν προηγουμένως Μανουὴλ καὶ ἀνατράφηκε ἀπὸ παιδὶ στὰ θεία , καὶ σωτήρια διδάγματα τοῦ Κυρίου μᾶς Ἰησοῦ Χριστοῦ.

Ο ΟΣΙΟΣ ΜΑΚΑΡΙΟΣ Ο ΜΑΚΡΗΣ, ΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΑ ΚΩΝ/ΠΟΛΗΣ.



Καταγόταν ἀπὸ τὴ Θεσσαλονίκη καὶ ἔζησε στὰ χρόνια του Μανουὴλ τοῦ Παλαιολόγου. 

Ο ΟΣΙΟΣ ΜΑΡΚΙΑΝΟΣ Ο ΕΝ ΤΗ ΚΥΡΩ (18 ΙΑΝ)



Ἦταν ἀπὸ τοὺς γνήσιους πατριῶτες τῆς πόλης Κύρου, στὴν ὁποία γεννήθηκε καὶ ἀνατράφηκε. Περιφρονητὴς τῶν ἐγκόσμιων, ἀναχώρησε στὴν ἔρημο καὶ κλείστηκε μέσα σ' ἕνα στενὸ κελί. Ἐκεῖ μὲ τὴν αὐστηρότατη νηστεία καὶ ἄσκηση ποῦ ἔκανε, ἀπόκτησε μεγάλη φήμη στὰ περίχωρα. Ἔτσι ὅσια ἀφοῦ ἔζησε, καὶ ἀφοῦ πολλὰ θαύματα ἔκανε, εἰρηνικὰ παρέδωσε τὴν ψυχή του στὸν Θεό. Βιογραφία τοῦ ὑπάρχει ἀπὸ τὸν Κύρου Θεοδώρητο, στὴ Φιλόθεο Ἱστορία του.